Khamis, 13 Mei 2010

kerjaya saya sebagai nelayan

Bergelar sebagai student practical d Biosekuriti Perikanan KLIA ketika masih menuntut d Unisel tahun akhir....banyak yg d pelajari ketika berada d biosekuriti ni....amek ikn,tangkap ikn,bg mkn ikn,suntik ikn,bunuh ikn....(bunuh bunuh bunuh!!!!).segale jenis ikn aida buleh bunuh tp ikn emas je x tegar nk bunuh lg....ikn emas tu terlampau chumel :'(


Tak smpai 2 bln sje lg aida akn tinggal kn biosekuriti dan juge Unisel terchenta....sedey...(ye ke???)yg pasti lepas ucapkn selamat tinggal, i'll be mish d moments ketike d biosekuriti; pagi2 g kije pkai kebaye cantek2 bau rougberry...ptg2 blk kije kebaye ade bau ikn...hikhik....


Oyen....Parrot name saintifik dye....berkaler oren,aktif,chumel....setiap pagi aida akn say helo pd oyen sebelum masuk lab.oyen akn berenang2 gembira bile nmpk aida dr jauh sebelum masuk ke bilik kuarantin (bilik d mn oyen d tempat kn...)


Satu ari oyen d pindah kn dlm water filter sbb ade 300 sample ikan d tempat kn d bilik kuarantin (mksud nye akuarium oyen tuh ikn len tumpang).oyen sedey x aktif mcm biase.selame setengah ari oyen duduk d dlm water filter kemudian En.Mazlan (bertugas d lab fungus) pindah kn oyen dlm akurium semula.sejak dr saat tu oyen da x aktif.oyen baring d dsr akuarium je...setiap ari aida g melawat oyen...oyen bangun kemudian baring semule...sedey tgok keadaan oyen T.T
Setiap ari aida berdoa semoge oyen cpt sembuh

2 ulasan:

彩翎公主 berkata...

Hello Puteri Aida , saya sangat berminat dalam penternakan ikan . Saya ialah murid SPM pada tahun 2012, sekarang saya ingin mencari universiti swasta yang mempunyai fakulti akuacultur tapi tak comfirm manakah universiti yang sesuai untuk saya... Bolehkah kongsi gambar gambar tempat belajar macam mana untuk menternak ikan di UNISEL ? Saya ingin bandingkan mana satu tempat yang terbaik...Tolonglah..huhuhu

彩翎公主 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.